Najlepsza metoda na ustawienie komend dotyczących INTERNETU
Napisano: 18 lis 2013, o 18:59
Witam!
Wiele osób z serwera FFA CS-LAMERS.com prosiła mnie o podanie najlepszego sposobu na ustawienie komend dotyczących internetu, aby mieć jak najmniejsze opóźnienie (PING), a także nie tracić żadnych pakietów (CHOKE).
Otóż podam Wam najlepszą metodę jaką znam, sam jej używam i jestem zadowolony, jest to metoda ręczna, będziemy musieli sami liczyć wartości poszczególnych komend.
Zaletą tej metody jest to, że podamy do 99% poprawne wartości komend odpowiadającym prędkości naszego internetu, a nie - jak te popularne generatory np. HLToolZ które robią - za przeproszeniem - gówno z naszych ustawień, zamiast pomóc.
A więc zaczynajmy!
1. Jak znamy rzeczywiste wartości UPLOADu i DOWNLOADu w kilobitach naszego internetu to fajnie, jeśli nie - wejdźmy na http://www.speedtest.net/pl/ i zróbmy test rzeczywistej prędkości naszego internetu.
UWAGA! Przy wykonywaniu testu proszę wyłączyć wszystko co korzysta z przesyłu danych, czyli komunikatory, programy do ściągania plików, Skype itd.
2. Po wykonanym teście wyświetli nam się np. taki oto wynik:

A więc DOWNLOAD dla tego internetu będzie wynosił 10060 kb, natomiast UPLOAD będzie wynosił 770 kb.
3. Teraz trochę info o komendach. Proszę pamiętać że:
- komendy takie jak cl_rate, cl_cmdrate działają w stronę:
Gracz ---- PAKIETY ----> Server
- komendy takie jak rate, cl_updaterate działają w stronę:
Gracz <---- PAKIETY ---- Server
Więc najpierw obliczymy odpowiednią wartość pakietów, które wysyłamy do serwera - czyli UPLOAD:
Aby ustawić komendę cl_rate, musimy najpierw zmienić naszą wartość na bity, także dopisujemy trzy zera i Voila!
Następnie mnożymy to przez liczbę 0.9
Na koniec dzielimy przez 8. Wynik to wartość cl_rate:
Wartość maksymalna tej komendy to 20 000, więcej nie ma co ustawiać i liczyć.
Aby obliczyć teraz cl_cmdrate musimy podzielić wartość komendy cl_rate przez 25, więc:
5. Teraz obliczmy pakiety które odbieramy z serwera, czyli DOWNLOAD:
Robimy analogicznie (tak samo) jak z cl_rate czyli:
Wartość komendy rate wyszła 11311750
Jednak wartość maksymalna tej komendy to 30 000, więcej nie ma co ustawiać i liczyć.
No i zostało jeszcze cl_updaterate, aby to obliczyć bierzemy wartość rate i dzielimy przez 175:
Pozostało już tylko cl_cmdbdackup. Prawie wszędzie cl_cmdbackup jest standardowo 2 i powinno być parametrem wystarczającym, ale ja rekomenduje 5-7 szczególnie jak macie lossy i lagi.
Najlepiej jest ustawić wartość cl_cmdbackup jako cl_cmdrate i następnie podzielić przez fps serwera jednak musicie dokładnie wiedzieć ile wynosi fps serwera!!! Jeśli ustawisz zbyt wielką liczbę prawdopodobnie możesz zapchać sobie niepotrzebnie łącze rzeczami czasem już nieaktualnymi.
Jednak serwer FFA CSOstroleka ma bodajże 1000FPS, więc wartość komendy cl_cmdbackup dla tego serwera powinna wynosić:
Jak obliczyć ex_interp? To proste. Należy podzielić 1 przez wartość komendy cl_updaterate i dodać do wyniku 0.01, czyli w tym przypadku:
Ex_interp wyszedł 0.01.
6. Nie martwcie się jeśli wyjdą Wam większe wartości niż dostępne maksymalne w CS 1.6. Dlaczego? Otóż jeśli przekroczymy maksymalne wartości silnik HL.exe sam ustawi maksymalne dostępne więc nie mamy się czym martwić
Na wszelki wypadek zastosujcie jeszcze poniższą metodę, aby mieć pewność, że żaden ruski serwer nie zmieni Wam ustawień
Czyli zbindujemy klawisze poruszania się WSAD i klawisz strzału LPM (domyślnie lewy przycisk myszki) z komendami które otrzymaliśmy wyżej.
Czyli w tym przypadku będzie wyglądać to tak:
Gdy mamy przygotowane już wyżej wymienione bindy, kopiujemy je wszystkie do pliku userconfig.cfg.
Co to jest, gdzie go znaleźć i jak stworzyć plik userconfig.cfg? Dowiecie się wszystkiego tutaj ---> http://cs-lamers.com/viewtopic.php?f=16&t=9141
To by było na tyle, mam nadzieję że ten poradnik Wam pomoże i nie będziecie już mieli żadnych lossów czy chokeów.
Pozdrawiam!
Zajec
Wiele osób z serwera FFA CS-LAMERS.com prosiła mnie o podanie najlepszego sposobu na ustawienie komend dotyczących internetu, aby mieć jak najmniejsze opóźnienie (PING), a także nie tracić żadnych pakietów (CHOKE).
Otóż podam Wam najlepszą metodę jaką znam, sam jej używam i jestem zadowolony, jest to metoda ręczna, będziemy musieli sami liczyć wartości poszczególnych komend.
Zaletą tej metody jest to, że podamy do 99% poprawne wartości komend odpowiadającym prędkości naszego internetu, a nie - jak te popularne generatory np. HLToolZ które robią - za przeproszeniem - gówno z naszych ustawień, zamiast pomóc.
A więc zaczynajmy!

1. Jak znamy rzeczywiste wartości UPLOADu i DOWNLOADu w kilobitach naszego internetu to fajnie, jeśli nie - wejdźmy na http://www.speedtest.net/pl/ i zróbmy test rzeczywistej prędkości naszego internetu.
UWAGA! Przy wykonywaniu testu proszę wyłączyć wszystko co korzysta z przesyłu danych, czyli komunikatory, programy do ściągania plików, Skype itd.
2. Po wykonanym teście wyświetli nam się np. taki oto wynik:

Cytat:Pamiętajmy, że:
1 Megabit = 1000 Kilobitów
1 Megabajt = 1024 Kilobajty
A więc DOWNLOAD dla tego internetu będzie wynosił 10060 kb, natomiast UPLOAD będzie wynosił 770 kb.
3. Teraz trochę info o komendach. Proszę pamiętać że:
- komendy takie jak cl_rate, cl_cmdrate działają w stronę:
Gracz ---- PAKIETY ----> Server
- komendy takie jak rate, cl_updaterate działają w stronę:
Gracz <---- PAKIETY ---- Server
Więc najpierw obliczymy odpowiednią wartość pakietów, które wysyłamy do serwera - czyli UPLOAD:
Aby ustawić komendę cl_rate, musimy najpierw zmienić naszą wartość na bity, także dopisujemy trzy zera i Voila!
Kod: Zaznacz cały
770 kb = 770 000 b
Następnie mnożymy to przez liczbę 0.9
Kod: Zaznacz cały
770 000 x 0.9 = 693 000
Na koniec dzielimy przez 8. Wynik to wartość cl_rate:
Kod: Zaznacz cały
693 000 : 8 = 86 625
Wartość maksymalna tej komendy to 20 000, więcej nie ma co ustawiać i liczyć.
Aby obliczyć teraz cl_cmdrate musimy podzielić wartość komendy cl_rate przez 25, więc:
Kod: Zaznacz cały
86 625 : 25 = 3465
5. Teraz obliczmy pakiety które odbieramy z serwera, czyli DOWNLOAD:
Robimy analogicznie (tak samo) jak z cl_rate czyli:
Kod: Zaznacz cały
(10060 000 x 0.9) : 8 = 1131750
Wartość komendy rate wyszła 11311750
Jednak wartość maksymalna tej komendy to 30 000, więcej nie ma co ustawiać i liczyć.
No i zostało jeszcze cl_updaterate, aby to obliczyć bierzemy wartość rate i dzielimy przez 175:
Kod: Zaznacz cały
1131750 : 175 = 6467.14(...) ~ 6467
Pozostało już tylko cl_cmdbdackup. Prawie wszędzie cl_cmdbackup jest standardowo 2 i powinno być parametrem wystarczającym, ale ja rekomenduje 5-7 szczególnie jak macie lossy i lagi.
Najlepiej jest ustawić wartość cl_cmdbackup jako cl_cmdrate i następnie podzielić przez fps serwera jednak musicie dokładnie wiedzieć ile wynosi fps serwera!!! Jeśli ustawisz zbyt wielką liczbę prawdopodobnie możesz zapchać sobie niepotrzebnie łącze rzeczami czasem już nieaktualnymi.
Jednak serwer FFA CSOstroleka ma bodajże 1000FPS, więc wartość komendy cl_cmdbackup dla tego serwera powinna wynosić:
Kod: Zaznacz cały
3465 : 1000 = 3,465 ~ 4
Jak obliczyć ex_interp? To proste. Należy podzielić 1 przez wartość komendy cl_updaterate i dodać do wyniku 0.01, czyli w tym przypadku:
Kod: Zaznacz cały
(1 : 6467) + 0.01 = 0,0101546312045771 ~ 0.01
Ex_interp wyszedł 0.01.
6. Nie martwcie się jeśli wyjdą Wam większe wartości niż dostępne maksymalne w CS 1.6. Dlaczego? Otóż jeśli przekroczymy maksymalne wartości silnik HL.exe sam ustawi maksymalne dostępne więc nie mamy się czym martwić

Na wszelki wypadek zastosujcie jeszcze poniższą metodę, aby mieć pewność, że żaden ruski serwer nie zmieni Wam ustawień

Czyli zbindujemy klawisze poruszania się WSAD i klawisz strzału LPM (domyślnie lewy przycisk myszki) z komendami które otrzymaliśmy wyżej.
Czyli w tym przypadku będzie wyglądać to tak:
Kod: Zaznacz cały
bind "w" "+forward; cl_rate 20000; cl_cmdrate 3465; rate 30000; cl_updaterate 6467; cl_cmdbackup 4; ex_interp 0.01"
bind "s" "+back; cl_rate 20000; cl_cmdrate 3465; rate 30000; cl_updaterate 6467; cl_cmdbackup 4; ex_interp 0.01"
bind "a" ""+moveleft; cl_rate 20000; cl_cmdrate 3465; rate 30000; cl_updaterate 6467; cl_cmdbackup 4; ex_interp 0.01"
bind "d" "+moveright; cl_rate 20000; cl_cmdrate 3465; rate 30000; cl_updaterate 6467; cl_cmdbackup 4; ex_interp 0.01"
bind "MOUSE1" "+attack; cl_rate 20000; cl_cmdrate 3465; rate 30000; cl_updaterate 6467; cl_cmdbackup 4; ex_interp 0.01"
Gdy mamy przygotowane już wyżej wymienione bindy, kopiujemy je wszystkie do pliku userconfig.cfg.
Co to jest, gdzie go znaleźć i jak stworzyć plik userconfig.cfg? Dowiecie się wszystkiego tutaj ---> http://cs-lamers.com/viewtopic.php?f=16&t=9141
To by było na tyle, mam nadzieję że ten poradnik Wam pomoże i nie będziecie już mieli żadnych lossów czy chokeów.
Pozdrawiam!
Zajec
