Strona 1 z 1

Poradnik dla ludzi grających w CS1.6 (wersja 2013) po update

Napisano: 18 lis 2013, o 18:42
autor: Zajec
Witam!
Dokładnie sprawdziłem wersje CS 1.6 po wielkim update czyli CS 1.6 w wersji 2013. Jest to poradnik skierowany dla ludzi grających właśnie na tej wersji, czyli z roku 2013 wiec prosze nie korzystac z komend itd. co tutaj napisałem na wersji z roku 2009. Komendy działają na wersji STEAM i NON-Steam CS-a 1.6 2013.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
LISTA CVARÓW | CHANGELOGS | KILKA NOWYCH PORAD | ZGŁASZANIE BŁĘDÓW DO VALVE
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Proces aktualizacji:
  • Zaleca się usunięcie całego folderu Counter-Strike lub Half-Life, a następnie po zrestartowaniu Steama, należy aktualizować Counter-Strike (aplikacja ściągnie odpowiednie pliki i zainstaluje grę).
  • CS może uruchomić się na zintegrowanej karcie graficznej - fix znajduje się tutaj

Nowe/zmienione komendy:
Pełna lista cvarów dostępna jest po wpisaniu komendy: cvarlist w konsoli naszego CS'a, część komend oczywiście nie trzeba wprowadzać do CFG, ale warto spojrzeć jak zmieniło się to w stosunku do cs sprzed update.

Poniżej lista nowych/starych komend wartych uwagi :
  • gl_vsync 0 // wyłącza synchronizację w grze (przy 0 fps gry będzie równy temu ustawionemu w fps_max)
  • gl_ansio 0 // wyłącza Antyaliasing bezpośrednio w grze (wartość od 0-16, default 16).
  • fps_max 101 // zalecane ustawienie 99-101 fps (bez wartości dziesiętnych). Z czasem jak Valve dopracuje engine to, będzie można grać na 150fps, obecnie występują pewne bugi, które utrudniają grę na wyższym fps.
  • cl_min_ct // 2: GIGN ; 4: GSG-9 ; 7: SAS ; 9: SEAL ; 10: Spetsnaz (CZ) // Jeśli cl_minmodels 1 to przy pomocy tego cvaru ustawimy model CT jaki chcemy widzieć podczas rozgrywki
  • cl_min_t // 1: Elite ; 5: Guerilla ; 6: Arctic ; 8: Phoenix ; 11: Militia (CZ) // Jeśli cl_minmodels 1 to przy pomocy tego cvaru ustawimy model TERRO jaki chcemy widzieć podczas rozgrywki
  • m_rawinput 0 // 0 - wprowadza starą szybkość myszy znaną przed updatem (korzysta z API windowsa) ; 1 - mysza jest mniej zlagowana, wejściowa prędkość myszy różni się nieco od tej sprzed update, ponieważ nie brane są pod uwagę ustawienia Windowsa, jedynie dpi/cpi myszki
  • m_customaccel // default "0"
  • m_customaccel_exponent // default "1"
  • m_customaccel_max // default "0"
  • m_customaccel_scale // default "0.04"
  • r_bmodelhighfrac // default "5.0"
  • r_detailtextures // default "0"
  • hud_fastswitch "0" // 0 - wyłączona szybka zmianę broni ; 1 - szybka zmiana broni przy uzyciu klawiszy jak i scrolla myszki ; 2 - tak jak to było na cs przed updatem.
  • speak_enabled // 0-1

Nowe Parametry startowe:
  • -nofbo // usuwa problem z zielonym ekranem, po zastosowaniu tej komendy można również grać na tzw. "czarnych paskach" (można wyłączyć widescreen oraz przywrócić stare renderowanie).
  • -nomsaa // inaczej rzecz biorąc parametr ten wyłącza multi sample anti aliasing w grze

Dodatkowe informacje:
  • CS teraz domyślnie korzysta z Antialiasingu i Wykładzania Krawędzi, co może prowadzić do spadków FPS.
  • Silnik CS został oparty o OpenGL 2.0, zaleca się zaaktualizowanie sterowników do kart graficznych
  • Dodano HD models (katalog cstrike_hd) - są to po prostu modele CS:CZ, można usunąć ten katalog oraz odznaczyć HD models (if avalaible) w ustawieniach Video CS'a.
  • Dodano CS addons (katalog cstrike_addons)
  • Możliwość włączenia synchronizacji bezpośrednio z poziomu ustawień Video
  • Usunięto 16 bit
  • Parametr startowy -freq nie jest już wspierany (gramy na takich odświeżaniu jaką monitor ma aktualnie rozdzielczość na pulpicie), - można wymusić to przy użyciu reforce.exe
  • Wprowadzono zmianę w dostępie do folderu cstrike znajduje się on teraz w /Steam/steamapps/common/Half-Life/cstrike/
  • Usunięto GCF'y (Nie można już przywrócić cs'a na szybko)
  • Wsparcie dla D3D zostało usunięte.
  • Steam jak i większość gier Valve działa już na Linuxie.
  • Wszelkie parametry -noforce nie są już wspierane.

Usunięte komendy:
  • cl_rate
  • fps_modem
  • s_a3d
  • s_automax_distance
  • s_automin_distance
  • s_bloat
  • s_distance
  • s_doppler
  • s_eax
  • s_leafnum
  • s_max_distance
  • s_min_distance
  • s_numpolys
  • s_polykeep
  • s_polysize
  • s_refdelay
  • s_refgain
  • s_rolloff
  • sv_voicecodec
  • sv_voicequality

Usunięte parametry:
  • -freq (nie ma już możliwości ustalenia odświeżania monitora w grze)
  • -noforce (wszelkie parametry zaczynające się od noforce zostały usunięte)

Akceleracja / Sens myszki:
  • Możemy wziąć udział w becie HL i wówczas mamy do dyspozycji komendę m_rawinput, która zmienia wejściową prędkość myszy (wartość 0 przywraca starą szybkość myszy).
  • Korzystamy z jednego z narzędzi opisanego tutaj, dzięki temu możemy pozbyć się uciążliwej akceleracji na Windows Vista, 7, 8 lub XP.
  • Jeśli mieliśmy akcelerację, można łatwo to przywrócić, dopiszmy do configa: m_customaccel 1 ; m_customaccel_max 0; m_customaccel_exponent 0 oraz m_customaccel_scale 0.12 (jeśli używaliśmy w windowsie 6/10 wtedy mnożymy to przez 2 i wyjdzie nam właściwa wartość ; w przypadku 4/10 będzie to odpowiednio 0.08. Oczywiście można próbować zmniejszać/zwiększać tą wartość, aby idealnie się dopasować, jednak nie jest to to samo co rawinput.) Więcej w temacie z nowymi poradami.

Netcode:
  • Cvar rate może przyjąć maksymalną wartość 100000, a jako że rozbudowany silnik HL opiera się na Source Multiplayer Networking, to można ustawić sobie odpowiedni rate pod siebie.

Wrażenia:
  • Przede wszystkim na plus, mimo że trzeba poświęcić ze 2 tygodnie na dostosowanie się do zmian.
  • Gra mniej rwie, jest płynniejsza i do tego banie siadają miodzio ;)
  • Jeśli strzelamy obok modelu to już nie ma interpowego zabijania.
  • Gracz będący na pulpicie dostaje głowę z miejsca.

Poradnik dla ludzi grających w CS1.6 (wersja 2013) po update

Napisano: 18 lis 2013, o 18:49
autor: Poison2607
Jakieś źródło, coś... ?

Poradnik dla ludzi grających w CS1.6 (wersja 2013) po update

Napisano: 18 lis 2013, o 19:02
autor: Zajec
Jest to mój poradnik, mogę podać źródło, ale nie uznacie to za reklamę innego forum z CS 1.6?