Poradnik dla ludzi grających w CS1.6 (wersja 2013) po update
Napisano: 18 lis 2013, o 18:42
Witam!
Dokładnie sprawdziłem wersje CS 1.6 po wielkim update czyli CS 1.6 w wersji 2013. Jest to poradnik skierowany dla ludzi grających właśnie na tej wersji, czyli z roku 2013 wiec prosze nie korzystac z komend itd. co tutaj napisałem na wersji z roku 2009. Komendy działają na wersji STEAM i NON-Steam CS-a 1.6 2013.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
LISTA CVARÓW | CHANGELOGS | KILKA NOWYCH PORAD | ZGŁASZANIE BŁĘDÓW DO VALVE
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Proces aktualizacji:
Nowe/zmienione komendy:
Pełna lista cvarów dostępna jest po wpisaniu komendy: cvarlist w konsoli naszego CS'a, część komend oczywiście nie trzeba wprowadzać do CFG, ale warto spojrzeć jak zmieniło się to w stosunku do cs sprzed update.
Poniżej lista nowych/starych komend wartych uwagi :
Nowe Parametry startowe:
Dodatkowe informacje:
Usunięte komendy:
Usunięte parametry:
Akceleracja / Sens myszki:
Netcode:
Wrażenia:
Dokładnie sprawdziłem wersje CS 1.6 po wielkim update czyli CS 1.6 w wersji 2013. Jest to poradnik skierowany dla ludzi grających właśnie na tej wersji, czyli z roku 2013 wiec prosze nie korzystac z komend itd. co tutaj napisałem na wersji z roku 2009. Komendy działają na wersji STEAM i NON-Steam CS-a 1.6 2013.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
LISTA CVARÓW | CHANGELOGS | KILKA NOWYCH PORAD | ZGŁASZANIE BŁĘDÓW DO VALVE
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Proces aktualizacji:
- Zaleca się usunięcie całego folderu Counter-Strike lub Half-Life, a następnie po zrestartowaniu Steama, należy aktualizować Counter-Strike (aplikacja ściągnie odpowiednie pliki i zainstaluje grę).
- CS może uruchomić się na zintegrowanej karcie graficznej - fix znajduje się tutaj
Nowe/zmienione komendy:
Pełna lista cvarów dostępna jest po wpisaniu komendy: cvarlist w konsoli naszego CS'a, część komend oczywiście nie trzeba wprowadzać do CFG, ale warto spojrzeć jak zmieniło się to w stosunku do cs sprzed update.
Poniżej lista nowych/starych komend wartych uwagi :
- gl_vsync 0 // wyłącza synchronizację w grze (przy 0 fps gry będzie równy temu ustawionemu w fps_max)
- gl_ansio 0 // wyłącza Antyaliasing bezpośrednio w grze (wartość od 0-16, default 16).
- fps_max 101 // zalecane ustawienie 99-101 fps (bez wartości dziesiętnych). Z czasem jak Valve dopracuje engine to, będzie można grać na 150fps, obecnie występują pewne bugi, które utrudniają grę na wyższym fps.
- cl_min_ct // 2: GIGN ; 4: GSG-9 ; 7: SAS ; 9: SEAL ; 10: Spetsnaz (CZ) // Jeśli cl_minmodels 1 to przy pomocy tego cvaru ustawimy model CT jaki chcemy widzieć podczas rozgrywki
- cl_min_t // 1: Elite ; 5: Guerilla ; 6: Arctic ; 8: Phoenix ; 11: Militia (CZ) // Jeśli cl_minmodels 1 to przy pomocy tego cvaru ustawimy model TERRO jaki chcemy widzieć podczas rozgrywki
- m_rawinput 0 // 0 - wprowadza starą szybkość myszy znaną przed updatem (korzysta z API windowsa) ; 1 - mysza jest mniej zlagowana, wejściowa prędkość myszy różni się nieco od tej sprzed update, ponieważ nie brane są pod uwagę ustawienia Windowsa, jedynie dpi/cpi myszki
- m_customaccel // default "0"
- m_customaccel_exponent // default "1"
- m_customaccel_max // default "0"
- m_customaccel_scale // default "0.04"
- r_bmodelhighfrac // default "5.0"
- r_detailtextures // default "0"
- hud_fastswitch "0" // 0 - wyłączona szybka zmianę broni ; 1 - szybka zmiana broni przy uzyciu klawiszy jak i scrolla myszki ; 2 - tak jak to było na cs przed updatem.
- speak_enabled // 0-1
Nowe Parametry startowe:
- -nofbo // usuwa problem z zielonym ekranem, po zastosowaniu tej komendy można również grać na tzw. "czarnych paskach" (można wyłączyć widescreen oraz przywrócić stare renderowanie).
- -nomsaa // inaczej rzecz biorąc parametr ten wyłącza multi sample anti aliasing w grze
Dodatkowe informacje:
- CS teraz domyślnie korzysta z Antialiasingu i Wykładzania Krawędzi, co może prowadzić do spadków FPS.
- Silnik CS został oparty o OpenGL 2.0, zaleca się zaaktualizowanie sterowników do kart graficznych
- Dodano HD models (katalog cstrike_hd) - są to po prostu modele CS:CZ, można usunąć ten katalog oraz odznaczyć HD models (if avalaible) w ustawieniach Video CS'a.
- Dodano CS addons (katalog cstrike_addons)
- Możliwość włączenia synchronizacji bezpośrednio z poziomu ustawień Video
- Usunięto 16 bit
- Parametr startowy -freq nie jest już wspierany (gramy na takich odświeżaniu jaką monitor ma aktualnie rozdzielczość na pulpicie), - można wymusić to przy użyciu reforce.exe
- Wprowadzono zmianę w dostępie do folderu cstrike znajduje się on teraz w /Steam/steamapps/common/Half-Life/cstrike/
- Usunięto GCF'y (Nie można już przywrócić cs'a na szybko)
- Wsparcie dla D3D zostało usunięte.
- Steam jak i większość gier Valve działa już na Linuxie.
- Wszelkie parametry -noforce nie są już wspierane.
Usunięte komendy:
- cl_rate
- fps_modem
- s_a3d
- s_automax_distance
- s_automin_distance
- s_bloat
- s_distance
- s_doppler
- s_eax
- s_leafnum
- s_max_distance
- s_min_distance
- s_numpolys
- s_polykeep
- s_polysize
- s_refdelay
- s_refgain
- s_rolloff
- sv_voicecodec
- sv_voicequality
Usunięte parametry:
- -freq (nie ma już możliwości ustalenia odświeżania monitora w grze)
- -noforce (wszelkie parametry zaczynające się od noforce zostały usunięte)
Akceleracja / Sens myszki:
- Możemy wziąć udział w becie HL i wówczas mamy do dyspozycji komendę m_rawinput, która zmienia wejściową prędkość myszy (wartość 0 przywraca starą szybkość myszy).
- Korzystamy z jednego z narzędzi opisanego tutaj, dzięki temu możemy pozbyć się uciążliwej akceleracji na Windows Vista, 7, 8 lub XP.
- Jeśli mieliśmy akcelerację, można łatwo to przywrócić, dopiszmy do configa: m_customaccel 1 ; m_customaccel_max 0; m_customaccel_exponent 0 oraz m_customaccel_scale 0.12 (jeśli używaliśmy w windowsie 6/10 wtedy mnożymy to przez 2 i wyjdzie nam właściwa wartość ; w przypadku 4/10 będzie to odpowiednio 0.08. Oczywiście można próbować zmniejszać/zwiększać tą wartość, aby idealnie się dopasować, jednak nie jest to to samo co rawinput.) Więcej w temacie z nowymi poradami.
Netcode:
- Cvar rate może przyjąć maksymalną wartość 100000, a jako że rozbudowany silnik HL opiera się na Source Multiplayer Networking, to można ustawić sobie odpowiedni rate pod siebie.
Wrażenia:
- Przede wszystkim na plus, mimo że trzeba poświęcić ze 2 tygodnie na dostosowanie się do zmian.
- Gra mniej rwie, jest płynniejsza i do tego banie siadają miodzio
- Jeśli strzelamy obok modelu to już nie ma interpowego zabijania.
- Gracz będący na pulpicie dostaje głowę z miejsca.