(#1) Napisano 29 sie 2011, o 00:23
Krótki Wstęp
Skrypty w cs - do czego służą ?.
Skrypt - jest to ciąg określonych działań które są automatycznie wykonywane po wciśnięciu ustalonego przez nas klawisza. Dzięki skryptom możemy wykonać sporo działań które są manualnie trudne do wykonania lub wręcz niemożliwe. Np. Długie skoki ( bunny hop, long jump ), russian walk itd.
Jak i gdzie wrzucić skrypty ?.
Aby załadować skrypt w counter-strike'u należy edytować plik userconfig.cfg, ze względu na to iż conifg.cfg często kasuje dodane przez nas aliasy. Znajdziemy sgo w tym samym miejscu co config.cfg czyli:
counter-strike/cstrike/userconfig.cfg
lub w przypadku polskiej wersji:
counter-strike/cstrike_polish/userconfig.cfg
Druga Część
Do skryptów w counter strike wykorzystujemy 2 rodzaje komend:
*Bind -
Przypisuje danemu klawiszowi komendę. ( Tylko jedna )
Np.:
bind "x" "record"
- W miejsce x dajemy klawisz,który chcemy przypisać
- W miejsce rekord dajemy komendę , która ma wykonywać podany wcześniej klawisz
*Alias -
Kod bind jednak daje nam mało możliwości i nie dałoby się za jego pomocą wykonać skryptu. Do tego służy nam komenda "ALIAS". Za jej pomocą możemy przypisac wiele funkcji.
Nagrywamy Demko
Aby nagrać demko należy :
- Wpisać Komendę : record "Nazwa demka"
- Aby skonczyc nagrywanie wpisuje w consoli [~] komende "stop"
Zeby zrobic to za pomoca bindu , musimy kilka zrobic kilka rzeczy.
1. Przypisujemy danemu klawiszowi komende.
- Bind "x" "demo"
2. Teraz należy przypisać komendzie "DEMO" funkcje , którą ma wykonywać.
Odwoływać się będzie ona do komendy "dm_record"
- Alias demo dm_record
3. Teraz przypisujemy komendzie "dm_record" funkcje do spełnienia ( Nazwa demka oraz nagrywanie ).
Alias dm_record "messagemode record; alias demo dm_stop"
3a. Skoro po naciśnięciu klawisza "x" wykonujemy komende "Demo" a jesteśmy właśnie w trakcie nagrywania to po średniku dodajemy aby podczas naciśnięcia tego klawisza "x" komenda, którą wykonujemy odwołała się do komendy "dm_stop".
4. Przypisujemy komendzie dm_stop funkcje:
alias dm_stop "stop; alias demo dm_record"
4a. Tu także musimy dodać po średniku odwoływanie się do początku,ponieważ jeżeli tego nie zrobimy będziemy mogli tylko raz nagrać i zatrzymać demko, dlatego iż będzie się ona zatrzymywać na komendzie stop.
Całość
bind "x" "demo"
alias demo dm_record
alias dm_record "messagemode record; alias demo dm_stop"
alias dm_stop "stop; alias demo dm_record"