Strona 1 z 1

Quake Engine

Napisano: 5 paź 2014, o 02:51
autor: maps_slabooo
Counter-Strike 1.6 jest na silniku Half-Life, znajdź go :D Ciekawe w ile gier/modyfikacji i jakie z tego obrazka grałeś? :D Temat trzyma luźno z tematyką poradników, jest to raczej geneza pod tytułem "Od czego się zaczęło z tym Counter-Strikiem" :D

Obrazek
Wersja rozszerzona: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/8/85/Quake_-_family_tree_2.svg

Po lewej stronie Mody i ewolucja silnika QuakeWorld (poprawiony Q1), po prawej to co wynikło z modyfikacji Q1. Po lewej gdy na obrazkach szukając w google się sprawdzi to wiele modyfikacji zawierało efekty które były nowością na tamte czasy! A rozwiązania z tych modów są na prawo w postaci wielu dziś znanych gier i są wykorzystywane do dziś! Przykłady poniżej :)

Przypomnijmy, tak wygląda Quake 1.
Obrazek

Przykład: Fisheye Quake
Obrazek

Przykład: Tenebrae Quake
Obrazek

Przykład: Qfusion (efekt "cel-shader" znany dziś np. z Borderlands czy Team Fortress 2)
Obrazek

Przykład: Cheaphack
Obrazek

Polecam obejrzeć https://www.youtube.com/watch?v=Isna9dL1C9I - Historia jak z Quake 1 zrobiono Half-Life 1. Ciekawostką jest to jakie są przedstawione bugi w grze i jakie efekty (jak na tamte czasy nie było takich efektów). To co wymyślono w modach do Q1 (na lewo) wykorzystano przy tworzeniu HL1.

Podsumowując tak wyglądał początek.
Obrazek

A tak koniec.
Obrazek
Serwerownia poświęcona głównie jest CS 1.6 a to był kawałek historii... Potem już z CSem poszło z górki...