Witam.
copy rights by dellcio99 za kopiowanie wpi****l uprawnienia only dla <!-- m --><a class="postlink" href="http://www.cs-lamers.com">http://www.cs-lamers.com</a><!-- m -->Widząc przerażającą skalę niewiedzy na temat konfiguracji serwerów counter-strike:source postanowiłem założyć własny poradnik. Sam jeszcze niewiele wiem, ale to co się dowiedziałem musiałem na prawdę dużo szukać i w różnych miejscach. Chcę pomóc innym, aby nie musieli tak jak i i tysiące innych osób męczyć się godzinami nad szukaniem informacji.
Spis treści:
1)Source mod
- Wgrywanie pluginów
- Dodawanie adminów
2) Konfiguracja
- Ustawianie nazwy i konfiguracja serwera
- Nonsteam
- Dodawanie map
- Motd
- Poradnik nieskończony
3) Zakończenie
- Od Autora dla czytelnikówcopy rights by dellcio99 za kopiowanie wpi****l uprawnienia only dla <!-- m --><a class="postlink" href="http://www.cs-lamers.com">http://www.cs-lamers.com</a><!-- m -->Sourcemod
Sourcemod jest właściwie podstawą każdego serwera(oczywiście nie dla wszystkich). To właśnie w nim możemy wgrać na serwer interesujące nas pluginy, dodać adminów i ulepszyć serwer. Wiele osób uważa to za czarną magię ponieważ jest przyzwyczajona do amxmodx i myśli, że sobie nie poradzi. Jak na moje oko source mod jest jeszcze prostsze w obsłudze. Zaczniemy od podstawowych rzeczy
Wgrywanie pluginów
Wiele osób ma problemy z wgraniem pluginów ponieważ nie wie jak dokładnie dodać nasz plik do listy pluginów. W cs:s wpisywanie pluginu do listy nie jest konieczne, wystarczy wgrać plik do odpowiednich folderów. Załóżmy, że mamy trzy pliki: plugin.sp m plugin.smx , plugin.cfg - co teraz z nimi zrobić? Do czego służą?
plugin.sp - Kod naszego pluginu. Można ko zmieniać i kompilować w plik smx Tutaj
plugin.smx - Jest to najważniejszy plik pluginu. Nie da się go edytować jest już gotowy do użycia.
plugin.cfg - W nim znajdują się nasze cvary do pluginu. Każdy plugin ma taki unikalny plik.
copy rights by dellcio99 za kopiowanie wpi****l uprawnienia only dla <!-- m --><a class="postlink" href="http://www.cs-lamers.com">http://www.cs-lamers.com</a><!-- m -->Wyjaśniliśmy już sobie podstawę plików, lecz gdzie je teraz wgrać?
plugin.smx (ten plik wklejamy obowiązkowo)
plugin.sp (nie jest obowiązkowy do wgrania)
plugin.cfg (Powinno się wgrywać)
Jest to podstawowa instalacja prostego pluginu. Jeśli plików jest więcej zazwyczaj podane jest gdzie każdy plik wgrać. Po wgraniu pluginu nie musimy go nigdzie wpisywać, po zmianie mapy jest już gotowy!
Dodawanie adminów
W sourcemod są trzy sposoby dodawania adminów. Ja jednak opiszę ten najprostszy. Idziemy do folderu configs który znajduje się:
i następnie otwieramy plik "admins_simple.ini". Dodawanie adminów wygląda tutaj dokładnie jak w amxmodx
"STEAM_0:1:16" "bce"
"!127.0.0.1" "99:z"
"BAILOPAN" "abc" "dellcio99"
I lecimy według wzoru nasz przykładowy admin steam:
Z adminem na IP to samo. Pamiętaj, że przed IP musi być wykrzyknik(!):
2) Konfiguracja
Ustawianie nazwy i konfiguracja serwera
W większości serwerów plik "server.cfg" już jest który znajduje się w
Jednak może być tak, że go nie ma. Tak więc musimy go sami stworzyć(opiszę podstawę):
hostname "Nazwa serwera" // Tu ustawiamy jak nasz serwer ma się nazywać
sv_contact "email" // email właściciela
rcon_password "hasło rcon" // Ustawiamy tu jakie ma być hasło do rcon'u
sv_password "hasło cs" // Jeśli twój serwer ma być prywatny tu ustawiamy hasło potrzebne do wejścia.
sv_rcon_banpenalty "0"
sv_rcon_maxfailures "10"
sv_rcon_minfailures "5"
sv_rcon_minfailuretime "30"
mp_friendlyfire "0" // 1-włączone FF 0 -Wyłączone
mp_footsteps "1"
mp_autoteambalance "1" // Balans drużyn
mp_autokick "0"
mp_flashlight "1"
mp_tkpunish "1"
mp_forcecamera "1"
sv_pausable "0"
sv_consistency "1"
sv_cheats "0" // Czy na serwerze ma być VAC.
sv_allowupload "1"
sv_allowdownload "1"
sv_maxspeed "320"
mp_limitteams "2"
mp_hostagepenalty "5"
sv_voiceenable "0"
sv_alltalk "0"
mp_allowspectators "1"
mp_timelimit "25"
mp_chattime "10"
sv_timeout "65"
mp_freezetime "4"
mp_roundtime "4"
mp_startmoney "999" //Kasa na początku rundy
mp_c4timer "40" // Czas do wybuchu C4
mp_fraglimit "0"
mp_maxrounds "0"
mp_winlimit "0"
mp_playerid "0"
mp_spawnprotectiontime "5" // Ochrona spawnu
sv_minrate "5000"
sv_maxrate "25000"
decalfrequency "10"
sv_maxupdaterate "60"
sv_minupdaterate "30"
fps_max "600"
sv_voicecodec "vaudio_speex"
log "on"
sv_logbans "0"
sv_logecho "1"
sv_logfile "1"
sv_log_onefile "0"
sv_lan "0"
sv_region "3"
copy rights by dellcio99 za kopiowanie wpi****l uprawnienia only dla <!-- m --><a class="postlink" href="http://www.cs-lamers.com">http://www.cs-lamers.com</a><!-- m -->Gdy już skończyliśmy konfigurować serwer w np. notatniku zapisujemy plik jako server.cfg i wklejamy do:
Non steam
Tutaj niestety nie możemy sami wiele zdziałać. Pliki które byśmy musieli podmienić są zdalne i nie można ich edytować/usuwać/podmieniać tak więc jeśli chcecie, aby wasz serwer był dla non steam'owców musicie napisać do supportu serwisu w którym wynajmujecie serwer i poprosić o podmianę binnarek. Każdy usługodawca nie powinien mieć z tym problemu, a my mamy prawo tego wymagać ponieważ wykupiliśmy serwer FTP i mamy pełną swobodę na wgrywanie plików, a te niemożliwe przez nas do wgrania musi wgrać strona hostingowa. Przy okazji mogę pochwalić od siebie headstrike.pl - w niecałe 5 minut uzyskałem odpowiedź, a po 10 mój serwer był dla non steam & steam.
Dodawanie map
Dodawanie map nie różni się niczym od zwyczajnego wgrywania. Wystarczy znaleźć mapę z np. FPSBANANA > Maps i wkleić do folderu
A następnie dopisać do pliku "maplists.cfg" który jest w
Jak i do pliku "maplist.txt" który jest w
Należy też to dopisać do "mapcycle.txt" który też jest w folderze cstrike/!
Motd
Motd inaczej Massenge of the day to nic innego jak okno które pojawia nam się zaraz po wejściu na serwer. Wiele serwerów edytuje ten plik gdyż wygląda to lepiej i oryginalniej. Można zastosować też oprawę graficzną, ale do sedna - szukamy plik "motd.txt" który jest w
I edytujemy tylko tą część:
<pre>
You are playing Counter-Strike: Source
Visit the official CS web site @
www.counter-strike.net
<a onmouseup="pageTracker._trackPageview ('/outgoing/http_www_counter_strike_net');" rel="nofollow" href="http://www.counter-strike.net">Visit Counter-Strike.net</a>
</pre>
<pre> i </pre> obowiązkowo zostawiamy! Edytujemy tylko pogrubioną część!
!PAMIĘTAJ!Każdy plik który edytujesz po zakończeniu edycji musisz go podmienić na serwerze. Nie możesz o tym zapomnieć! Pamiętaj o kopii zapasowej na wszelki wypadek!
Jeśli edytujesz sam plik "plugin.sp" to nic się nie stanie musisz go kompilować i podmienić w smx.
Zakończenie
Mam nadzieję, że pomogłem wielu osobą. Poradnik oczywiście będę dalej pisał, ponieważ przekazałem wam tylko podstawy do prawidłowego konfigurowania serwera. Jeśli masz jakiekolwiek pytania czy prośbę o pomoc w konfigurowaniu możesz napisać do mnie na gg: 7149918 bądź napisać do mnie PW. Możecie również pytać w postach oraz wskazać poprawki do regulaminu!
Całość poradnika wykonana w 75% przez
dellcio99. Zabraniam kopiowania bądź zmieniania treści na inne fora bez mojego wyraźnego pozwolenia. Każdy przypadek plagiatu będę zgłaszał do odpowiednich osób.
copy rights by dellcio99